Home » Afvallen & Dieet » Billen vermageren – Zo kun je afvallen rond de billen!

Billen vermageren – Zo kun je afvallen rond de billen!

billen-vermagerenJe billen vermageren ofwel afvallen rond de billen is een onwijs populair item, met name onder vrouwen. Want, zeg nou zelf: je wilt natuurlijk niet dat je billen te dik lijken in je favoriete jeans. Elke vrouw lijkt gefixeerd te zijn op mooie, strakke billen, maar lang niet iedereen bereikt dit streven. Dat komt omdat strakkere billen heel lastig te bewerkstelligen zijn. Het kost zelfs enorm veel moeite, want enkel met afvallen kom je er niet.

1. Strakke billen door afvallen

Als je vet op je billen hebt, dan dien je dat vet te verbranden. Je billen zullen er namelijk nooit strak en gespierd uitzien als er een vetlaag overheen zit. Om de bilspieren te kunnen zien, dient de vetlaag dus te verdwijnen. Helaas is het niet mogelijk om vet plaatselijk te verbranden. Je lichaam probeert namelijk altijd een evenwicht te creëren. Je zult dus je hele lichaam moeten aanpakken voor mooie, strakke billen. Ga vooral niet overdreven diëten om af te vallen rond de billen. Eet gezond, gevarieerd en vooral voldoende, want voor strakke, gespierde billen zijn voldoende voedingsstoffen nodig, met name eiwitten.

2. Billen vermageren dankzij cardiotraining

Stap 1 is dus vet verbranden. De beste methode voor vetverbranding is cardio training. Cardio is relatief langdurig sporten met relatief beperkte weerstand. Voorbeelden van cardio zijn: crosstrainer, hometrainer, loopband, spinning, joggen, fietsen, skeeleren en roeien. Zorg er tijdens een cardio workout voor dat je hartslag niet te hoog is. Je dient normaal te kunnen blijven praten, zonder buiten adem te raken. Als je hartslag goed is, verbrand je het meeste vet. Tip: doe 3 x per week een halfuur tot drie kwartier cardio.

Strakkere billen m.b.v. krachttraining

Als je na langdurig cardio te hebben gedaan, het vet op je billen begint kwijt te raken, dan is dat nog niet genoeg. Je dient ook je bilspieren te trainen om ze steviger te maken en je billen strakker en mooier van vorm te krijgen. Spiermassa verbrandt bovendien calorieën tijdens de rust, dus als je meer spieren opbouwt, is de kans kleiner dat het vet op je billen weer terugkomt. Zoals met elke vorm van krachttraining, dien je regelmatig de weerstand te verhogen om maximaal rendement te behalen.

Conclusie

Billen bestaan grotendeels uit spieren met daaromheen een laag vet. Om je billen strak, gespierd, rond en mager te krijgen, kun je het beste:

  • Traplopen
  • Een heuvel oprennen & afrennen
  • Fietsen
  • Fitness (crosstrainer, step-apparaat + leg press!)

Als je strakke, gespierde en magere billen wilt bewerkstelligen, dan moet je ook absoluut deze bilspieroefeningen proberen! Hiermee kun je namelijk zeer effectief en efficiënt je billen en bilspieren trainen!

Heb jij bovenstaande tips geprobeerd om je bilpartij te verstevigen? En heb je al mooiere, rondere, strakkere, stevigere en gespierdere billen bewerkstelligd? Laat hieronder een berichtje achter!

21 reacties op “Billen vermageren – Zo kun je afvallen rond de billen!”

  1. myriam ·

    Beste Paul, Ik ben 43 jaar 54 kg en 1.60cm. Ik doe 4x per week krachttraining en cardio ook 4 x per week 30 min. Ik heb veel spieren maar er is nog net een klein laagje vet en vocht op de billen dat ik maar niet weg krijg. Mijn schouders en buik zijn mooi strak. Ik heet s morgens rijstvlokken met whey in water opgelost, 10 uur stuk fruit met platte kaas, s middags 150 gram kip met 70 gram rijst en of 300 gram patatjes met groenten. Om 4 uur herhaling maaltijd 2. Om 6 uur 6 rijstwafels met 20 gram jam. Om 20 uur herhaling maaltijd 3 en voor het slapen whey met water. Dus zoals je ziet eet ik genoeg en drink nog 1,5 liter water.

    Beantwoorden
    • Paul ·

      Misschien eet je te veel en te eenzijdig? Een gemiddelde eiwitshake levert 50 gram eiwitten x 4 kilocalorieën per gram eiwit = 200 kilocalorieën. Een tweeral eiwitshakes levert dus 400 kilocalorieën. Als je daar bovenop nog 6 dagelijkse eetmomenten hebt, kan ik me voorstellen dat je totale calorie-intake behoorlijk aan de hoge kant is. Als ik het goed heb gelezen/begrepen, ziet je dagelijkse eetpatroon er als volgt uit:

      • 07:00 Rijstvlokken + whey
      • 10:00 Fruit + platte kaas
      • 13:00 Kip + rijst/patat + groenten
      • 16:00 Fruit + platte kaas
      • 18:00 Zestal rijstwafels met jam
      • 20:00 Kip + rijst/patat + groenten
      • 23:00 Whey-eiwitshake

      Persoonlijk vind ik dit erg veel en ook nog eens een tikkeltje eenzijdig. Twee keer per dag rijst + rijstvlokken + 6 rijstwafels… Wissel liever af met o.a. peulvruchten, zoete aardappel, pompoen en volkorenpasta. Aan 300 gram patat heeft je lijf sowieso niks. Ook iedere dag kip en kaas is nogal eentonig. Breng liever wat meer variatie in door producten toe te voegen uit deze lijst met eiwitrijke voedingsmiddelen en deze lijst met gezonde vetleveranciers. En ga desgewenst meer bilspieroefeningen doen… Hopelijk heb je hier wat aan; succes! Groeten, Paul

  2. Johanna ·

    Ik zelf ben al best heel slank, maar moet nog strakker worden rond om mijn billen. Aangezien het is om binnen de ‘modellenmaten’ te komen, weet ik niet hoe ik dit het best kan aanpakken. Mijn heupen zijn op dit moment 98 centimeter in omtrek en dit moet naar 90 centimeter toe (of hier dichter bij in de buurt). Nu zoek ik dus een training waarbij ik niet mijn hele lichaam verder hoef af te slanken, maar echt alleen mijn billen. Hoe pak ik dit aan?

    Beantwoorden
    • Paul ·

      Deze manier van ‘plaatselijk afslanken’ is helaas onmogelijk. Er worden allerlei BBB-methodes bedacht door allerlei fitnessgoeroes, maar dit werkt alleen om plaatselijk SPIEREN te ontwikkelen. Dus met behulp van beenspieroefeningen, bilspieroefeningen en buikspieroefeningen… Plaatselijk afvallen -dus dunner worden- bestaat daarentegen (helaas) niet. Vet verdwijnt namelijk altijd proportioneel, dus naar verhouding… Waar zich het meeste lichaamsvet bevindt, verdwijnt ook het meeste lichaamsvet. En waar je geen lichaamsvet hebt, kan logischerwijs ook geen vet meer verdwijnen. De enige situatie waarin je UITSLUITEND op één specifieke plaats vet kwijtraakt is als je maar op één specifieke plaats vetreserves hebt zitten. Dus als je de rest van je lichaam reeds hebt ‘drooggetraind’. Al met al is plaatselijk vet verbranden in veruit de meeste gevallen een fabeltje…

  3. lisa ·

    Hoi hoi, Ik heb 2 jaar geleden een maagoperatie ondergaan en ik ben daar heel tevreden over. Juist mijn zitvlak en billen blijven wat dik. Welke oefeningen kan ik daarvoor doen, want het wordt zomer en wil mij niet schamen om in bikini te lopen? Groetjes, Lisa

    Beantwoorden
  4. Roos ·

    Door het trainen van je bilspieren worden je billen groter? Waarom staan hier zoveel bilspieroefeningen wat je billen kleiner zou maken.. Ik doe juist deze oefeningen om voller billen te krijgen.

    Beantwoorden
    • Paul ·

      Het kan eigenlijk twee kanten op met bilspieren trainen, afhankelijk van je uitgangssituatie… Als je dikke billen (dus veel vet op je billen) hebt, kun je door fitness (indirect door bilspieroefeningen, maar toch vooral door cardio-oefeningen) bilvet verbranden en zodoende kleinere billen bewerkstelligen. Heb je hele platte, magere billen, dan kun je met behulp van bilspieroefeningen je bilspieren vergroten, waardoor vollere, rondere billen ontstaan. De exacte uitwerking van bilspieroefeningen is dan ook deels afhankelijk van wat voor billen je op DIT moment hebt (qua samenstelling: bilvet versus bilspieren).

  5. H Uz ·

    Hey, Ik wil afvallen alleen ik wil het wel gezond doen, ik heb een strakke buik alleen mijn billen zijn dik. Wat kan ik doen om alleen rond mijn billen af te vallen?

    Beantwoorden
  6. bella ·

    Hey, Ik heb dus het probleem dat alles gewoon strak is behalve mijn billen. :( Werkt dit echt? Want ik wil zo snel mogelijk resultaat want moet namelijk bruidsmeisje zijn en moet een strak jurkje aan.

    Beantwoorden
  7. Naomie ·

    Hoi hoi. Ik ben nu 1 week bezig met trainen volgens uw artikel en het is top!!! Ik ben nu al 1 kilo kwijt. Eet ‘s morgens goed, ‘s middag matig en ‘s avonds de helft van een bord. Eet 2 tussendoortjes per dag die ieder minder dan 100 kcal bedragen. Ik raad het iedereen aan!!!

    Beantwoorden
    • Paul ·

      Dankjewel voor je berichtje; erg leuk om te horen dat de tips worden gewaardeerd!

  8. joke ·

    Nou, Ik sport sinds 2 jaar elke dag en soms 6 dagen per week. Daarmee bedoel ik dus cardio plus krachttraining. Daarbij eet ik na 6 uur niks meer. Wat betreft frisdrank ben ik helemaal gestopt, drink alleen water en groene thee. Ik woog voorheen 102 kg, nu 2 jaar later weeg ik nog steeds 102 kg. Je zou denken dat ik inmiddels 60 weeg, maar niet dus. Ik vraag me af wat ik fout doe. Ik eet gewoon wel elke dag 3 grote maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes. Plus ik vervang mijn avondeten vaak door een zelfgemaakte groenteshake. Koek, chips en chocola beperk ik of eigenlijk vervang ik het door hagelslag en pasta, want ik ben een enorme zoetekauw. Dus ik wil ‘t nog wel in m’n leven hebben. Maar dat terzijde, waarom val ik niet af?!

    Beantwoorden
    • Paul ·

      Heb je je maten aan het begin genoteerd en tussentijds opgemeten. Het kan best zijn dat je al een heleboel vet bent kwijtgeraakt en er spieren voor terug hebt gekregen. In dat geval ben je niet afgevallen in de zin van gewicht verloren, maar wel afgeslankt in de zin van slanker geworden. Nog belangrijker: eet je voldoende eiwitten? Als je aan krachttraining + cardio doet en je je lichaam niet van voldoende eiwitten voorziet zal er niet of nauwelijks over worden gegaan tot vetverbranding. Bovendien zou je toch eens moeten kijken of je van de zoetigheid af kan blijven. Suiker (glucose, dextrose, fructose, sucrose etc.) bevordert de vetopslag namelijk enorm en voorkomt tot op zekere hoogte vetverbranding. Misschien zijn dit artikel over suikerverslaving en dit artikel over eiwitrijke voeding interessant? Succes! Groeten, Paul

  9. yousra ·

    Mijn billen zijn mijn probleemzone. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.

    Beantwoorden
  10. Lindsay ·

    Hey, Ik heb namelijk diabetes type 1 maar ja, en ik weeg 57 kilo. Het zit namelijk zo: als ik een skinny broek aantrek, dan is het gelijk dat mijn bovenbenen en billen er zo dik uitzien en ik zou heel graag strakke benen willen. Maar wat zou ik dan het best doen om terug strakke benen (en billen) te kunnen krijgen? En dat heel snel resultaat geeft, maar ja. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Bye bye :)

    Beantwoorden
  11. Stella ·

    Hi,
    ik ben twaalf jaar, :( en ik weeg zestig kilo!! :’c ik heb een platte buik, en dun hoofd. Geen sprankeltje vet te zien :) Alleen als ik glimlach wat bollere wangen maar ja…okee. Ik heb dit dus gebropeerd, en ik doe het al een maand. Het helpt voor geen meter!! Dus het beste is: Eet gezond. Ongeveer twee stuks fruit per dag. Leverworst achterwege laten. Zit namenlijk veel vet in…
    maar ja doeii! x

    Beantwoorden
  12. Angelina ·

    Hallo andrea,
    Ik heb ook last van striemen vooral in mijn zij.
    Nadat ik vaker na de zonnebank studio ga zie dat de striemen langzaam weg gaan.
    En van zonnebanken val je ook af doordat je gaat zweten.

    Beantwoorden
    • Anna ·

      Dat is niet waar! Van veel zweten verlies allen vocht en daarom moet je voldoende water drinken om uitdroging van de huid te voorkomen.

  13. Andrea ·

    Werkt dit echt? Ik probeer nu 2 keer in de week te gaan lopen maar heb nog geen verandering ondervonden! Ik heb ook striemen hoe geraak ik daar vanaf?

    Beantwoorden
    • Marco Clappers ·

      Voordat je echt resultaat ziet, kan het wel een halfjaar duren. Of je moet meer lopen in combinatie met krachttraining op een sportschool. Ook intensief fietsen helpt goed.

  14. sarah ·

    werkt het echt vermageren aan de billen ?

    Beantwoorden

Plaats een reactie