Home » Afvallen & Dieet » Vermageren – 10 tips om snel en efficiënt magerder te worden

Vermageren – 10 tips om snel en efficiënt magerder te worden

vermageren

Vermageren – Tip 1: Gevarieerd eten

Vermageringsdiëten verbieden veelal bepaalde voedingsgroepen (bijv. koolhydraten of verzadigde vetten)… Ook deze voedingsmiddelen bevatten echter belangrijke voedingsstoffen. Je kunt daarom beter kleine beetjes van alles eten dan bepaalde dingen volledig uitsluiten.

Vermageren – Tip 2: Minder calorieën eten

Je totale calorie-inname bepaalt of je aankomt of afvalt. Als je meer calorieën eet dan je verbrandt, kom je aan. Als je minder calorieën eet dan je verbrandt, val je af. Als je wilt vermageren, dien je dus op je calorie-intake te letten.

Vermageren – Tip 3: Minder calorieën drinken

Veel mensen onderschatten hoeveel calorieën ze binnen krijgen via drankjes. Een glas cola bevat ongeveer 60 kilocalorieën, een glas wijn of bier ongeveer 100 en een flesje Bacardi Breezer maar liefst 200! Pas ook op met smoothies, vruchtensap, zuiveldrankjes en sportdranken.

Vermageren – Tip 4: Meer water

Water bevat 0 calorieën en geeft toch een vol gevoel. Bovendien is water erg gezond! Drink daarom een glas water als je dorst hebt, maar ook als je honger hebt.

Vermageren – Tip 5: Meer groene thee & zwarte koffie

Groene thee bevat 0 calorieën, maar tegelijkertijd wel belangrijke stoffen die helpen om te vermageren. Hetzelfde geldt voor koffie (zonder toevoegingen).

Vermageren – Tip 6: Meer soep

Soep wordt geleidelijk aan door de maag verwerkt en geeft zodoende een langdurig vol gevoel. Een ander voordeel is dat je vrijwel overal soep van kan maken. Eet daarom regelmatig soep!

Vermageren – Tip 7: VEEL meer bewegen (cardio)

Met duursport (cardiovasculaire / aerobische oefeningen) zoals hardlopen, touwtje springen, fietsen, hometrainer, crosstrainer etc. verbrand je veel calorieën en bovendien lichaamsvet! Probeer dus regelmatig op hoge intensiteit te bewegen.

Vermageren – Tip 8: Minder suiker

Suikers (enkelvoudige koolhydraten) uit snoep, ijs, gebak, frisdrank, stroop, tafelsuiker etc. leveren veel calorieën, maar nagenoeg geen nuttige voedingsstoffen. Eet ze daarom uitsluitend met mate in het weekend.

Vermageren – Tip 9: “Meer” vet eten

Je lichaam heeft vetten nodig om je hormonen en neurotransmitters (waaronder groeihormonen) functioneel en in balans te houden. Eet daarom regelmatig vis, vlees, noten, kwark, olijfolie en zelfs een beetje roomboter.

Vermageren – Tip 10: Meer krachttraining (spieren)

Hoe meer spieren je hebt, des te meer calorieën je lichaam continu verbrandt en des te makkelijker je vet verbrandt en vermagert. Doe daarom regelmatig oefeningen met gewichten en veel weerstand.

Plaats een reactie